מה ההבדל בין סרטון שיווקי לסרטון תדמית?

בעולם בו אנו חיים, עסקים נפתחים מתוך רעיון ורצון, ממחשבה למציאות.עסקים נפתחים מסיבה ברורה: להרוויח כסף. האם זה לא בסדר או לא תקין? ממש לא. עסקים נפתחים על מנת להרוויח כסף. זו יכולה להיות מכולת, פיצריה, מספרה, חברת נדל״ן או חברת הייטק ענקית. לא משנה איזה סוג עסק ומה גודלו, כל עסק במהותו נפתח בשביל להרוויח ולייצר כסף.

 

איך סרטון קשור לעולם שלנו היום?

בעולם בו הרשתות החברתיות והמדיה הן הדבר השולט, אין דרך להתקיים ללא סרטון. סרטון לעסק, שמסביר על העסק, מציג את העסק. ובשביל להצליח הסרטון חייב לבלוט מעל אחרים. ומה משותף לכל העסקים שכתבנו, קודם לכן? קטנים או גדולים, לכולם יש סרטון.

 

ההבדל בין סרטון תדמית לסרטון שיווקי

כאנשי מקצוע מנוסים, וכחברה מובילה אנו עדים לטעות הנפוצה שלקוחות עושים, מבלי לשים לב. אנו גם לוקחים בחשבון, שזו טעות לגטימית שיכולה לקרות לאנשים שאינם מבינים את התחום או מקצועיים בו. הטעות למעשה, היא חוסר האבחנה בין סרטון שיווקי לסרטון תדמית, שהרי מדובר בשני דברים שונים. ההבדל בין הסרטונים הללו עצום, הבדל בין שמיים וארץ.

 

זה הרגע בו נצלול להבדלים בין השניים:

סרטון תדמית הוא סרטון על העסק. סרטון כזה, הוא סרטון שמציג את העסק ונותן אינפורמציה מלאה על העסק, ומסתכם בכשתי דקות בממוצע. לעומת זאת, סרטון שיווקי מטרתו העיקרית ואולי אף היחידה היא למכור. (שיווק = מכירה) ובהתאם לכך, לא תמצאו בו אינפורמציה על העסק.

 

קבלו דוגמא

סרטון תדמית אותו יצרנו והפקנו עבור לקוח שלנו, טחינה אל ארז; מותג טחינה ידוע ומוכר, מאוד טעים ומיוחד אך גם מאוד יקר ובצדק. יצרנו עבור לקוח סרטון תדמית אינפורמטיבי. הסרטון מציג את העסק, ואף מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של ייצור הטחינה. מה אנחנו הרי יודעים על טחינה? לנגב אותה, לאכול אותה וכמה טחינה זה דבר טעים ובריא. ולכן, ההצצה אל מאחורי הקלעים היה לעניין חשוב להציג בסרטון. ובעצם, בסרטון התדמית נתנו לצופה אינפורמציה מלאה על העסק, והצצה למאחורי הקלעים. ובכך יצרנו סרטון המציג את העסק שלב אחר שלב.

 

ומה אנחנו באים לומר?

סרטון תדמית מקצועי צריך להעניק שתי זוויות; זווית ראשונה עבור הצופה הפשוט, לא בעל עסק בהכרח. ככל הנראה אדם המתעניין במוצר, איך מייצרים מוצר כזה או אחר.כשהזווית השנייה, תהיה עבור הקונה-הלקוח הפוטנציאלי ולכן, נרצה לגעת בנקודת החולשה שלו. לגרום לו להבין שבעזרת החברה-העסק הזה, שהוא צופה בסרטון התדמית שלה הוא הולך להרוויח.

לעומת סרטון תדמית, סרטון שיווקי הוא סרטון המסתכם במקסימום של כ-30-40 שניות. יהיה מאד דינאמי, ללא אינפורמציה ויהיה בנוי על ויז׳ואל בלבד. אך ויז׳ואל המקצועי ביותר, המושקע ביותר. מדוע? כי סרטון שיווקי חייב להיות סרטון שמגרה את הצופה.

למשל, אם מדובר בסרטון שיווקי על פיצריה. בחמש שניות הראשונות, הצופה כבר צריך לגלות רעב, לדמיין איך הפיצה הטעימה והמושלמת הזו תוך דקה מגיעה אל שולחנו. ואם מדובר במספרה, הסרטון צריך לגרום לי לרצות להתחדש, להגיד לעצמי: ״אני רוצה את התספורת הזו״ ואם בכלל, זה בית עסק של גלידות, הסרטון השיווקי צריך לגרום לי לחשוק ולרצות בגלידה גם בחורף.

כמו שאנחנו מבינים, סרטון שיווקי טוב ומקצועי יגרום לצופה לרצות את דבר בסרטון, ולא משנה מתי כי סרטון שיווקי מטרתו לייצר מכירות.

ואחרי שהבנו את ההבדלים בין השניים, הגיע הזמן שנסביר לכם מתי תצטרכו כל סרטון אבל, לפני כן, חשוב שנבהיר, כי אין פה שאלה, כל עסק במהותו רוצה למכור על מנת להרוויח, זו הרי מטרתם של עסקים. ושימו לב, יש מכירה שתגיע בזכות ובעזרת הסבר, ומכירה שתגיע בזכות ובעזרת שיווק.

 

לשם הדוגמא, ניקח עסק קטן של פיצריה.

לרוב, וככל הנראה לא יהיה לו צורך בסרטון תדמית. כצופים, לא בהכרח יעניין אותנו ממה מוכנה ומורכבת הפיצה, ובצק תוך כמה זמן תופח.

כי כצופים ולקוחות פוטנציאליים, כל מה שיעניין אותנו יהיה לטעום את הפיצה של בית העסק. ולכן, הסיכויים שנקדיש כשתי דקות לצפות בסרטון תדמית על פיצה, בו מסבירים לנו על כמה התנור מיוחד, הבצק ייחודי ועוד, יהיה נמוך, אנחנו רעבים ולא מחפשים הסברים. וזו הסיבה שיש להבחין לאילו עסקים מתאים סרטון תדמית ולאילו עסקים, לא.

עסקים קטנים, כמו עסקים של אוכל לא צריכים סרטון תדמית. מבחן התוצאה יהיה בטעם. ולכן, עסקים מסוג זה יצטרכו רק סרטון שיווקי, הם צריכים לגרות אותנו הלקוחות בשביל שנגיע אליהם, נרכוש מהם.

 

עסק שחייב סרטון תדמית

בניגוד לפיצריה, ניקח לדוגמא עסק קטן, שכל עיסוקו הוא ציפוי לרכב, הרי אין שום דבר שיכול לגרות בציפוי לרכב אך בכל זאת, מדובר ברכב אישי של אדם ולכן, עסק שכזה, יצטרך לספק הסבר. בעל הרכב עומד להשקיע ברכב ולא מעט כסף, ובהתאם לזאת, כל רצונו לדעת ולקבל כמה שיותר מידע: חסרונות, יתרונות, אורך חיי הציפוי וכל מידע שיאפשר לו להשקיע את כספו נכונה ובראש שקט, ולכן, בסוג עסק כזה הצורך בסרטון תדמית ולא שיווק הוא ברור. סרטון תדמית יספק את כל האינפורמציה על העסק, וימכור גם כן. הוא סרטון המשלב בתוכו את שני הדברים.

בעסק שכזה, יש הרבה מעבר ל״תוספות על הפיצה״, יש תהליכים, יש ניואנסים רבים ולכן, על בעל העסק לספק אינפורמציה לצופה בסרטון. כאן סרטון תדמית לעסק יעשה את העבודה הטובה ביותר.

 

אז אנחנו מקווים שהבנתם את ההבדלים בין השניים, שהצלחנו להסביר כראוי. ואם אתם עדיין לא בטוחים, אולי קצת מבולבלים. והעסק שלכם לא נכנס בדוגמאות שלנו עד כה. אנו מזמינים אתכם לסמס לנו, לפנות אלינו בדף העסקי. תרשמו לנו את שם העסק שלכם, ומה הוא או אתם עושים ואל תשכחו לצרף לנו את השאלה:  ״איזה סוג סרטון אני צריך? סרטון תדמית או סרטון שיווקי?״ ואנחנו מיד נענה לכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עיצוב ובניית אתרים

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום העיצוב ובניית האתרים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב ובניית אתרים במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה: