דברים שחשוב לדעת על צילומי תדמית וצילומי פורטרטים לעסקים

צילום תדמית טוב עובד במספר רבדים. הרובד הראשון הוא החויה הראשונית, האסתטית. פורטרט טוב הוא כזה שתופס לנו את העין מהרגע הראשון, שילוב מושלם בין התאורה לרקע, ללבוש ולמבט. ברובד נוסף צילום תדמית מספר לנו סיפור מורכב יותר. סיפור על אישיות, אנושית וגישה בפריים אחד מדויק.

בעיני כצלם תדמיתי זה הקסם המיוחד של המקצוע, האתגר להביא את הפריים האחד המנצח. לשם כך נדרש שילוב של יכולת טכנית, הבנה בתאורה, ראיה אסתטית, יצירתיות, סבלנות ובעיקר תקשורת בין אישית טובה.

אז מה נדרש מצלם פורטרטים כדי ליצור סשן צילום מוצלח? קבלו כמה טיפים מועילים מיריב ווינברג, הבעלים של Simanim.tv שיעזרו לכם להשיג צילומי תדמית טובים ולקוחות יפים, שמחים ומרוצים.

צילום

1. תתחילו בלדבר

יצירת קשר אנושי עם המצולמים. תציגו את עצמכם, דברו קצת, צרו אוירה נינוחה. אני תמיד שואל איזה מוזיקה הם מעדיפים לשמוע, מציע משהו לשתות ומסביר קצת על התהליך. נסו ליצור את החיבור שיגרום להם להרגיש נינוחים ואותנטיים.

 

2. תמשיכו בלברר

נסו להבין את הצורך העיקרי של הלקוח. מהי מטרת הצילום? איזו תדמית הוא או היא מנסים לשדר? לעתים יש יותר ממטרה אחת וגם את זה חשוב לדעת. אם כבר הגענו לצילומי תדמית וזה לא משהו שאנחנו עושים כל יום, אולי הסיבה העיקרית היא פרופיל לינקדאין אבל על הדרך ממש נשמח גם לצילום טוב לאתר הכרויות, או לפייסבוק או סתם לשימוש אישי.

 

3. בחרו לוקיישן מתאים

אחרי שהכרתם את המצולם והבנתם את מטרת הצילום חשוב לצלם בתפאורה נכונה שתשרת את מטרות הצילום. כצלם פורטרטים אני לרוב שואף לצלם ברקע ניטרלי מתוך אמונה שתשומת הלב צריכה להיות על הפנים והמבע של המצולם אבל חשוב לא להשאר מקובעים. לעתים צילום על רקע אחר משרת את המטרה, למשל צילום בסביבת עבודה אותנטית, במשרד או בשטח יכול לתמוך ולחזק את התדמית הרצויה.

 

4. תאורה

בצילום פורטרטים לתאורה יש חשיבות עצומה, כל ניואנס של אור יכול לספר סיפור אחר. תאורה אחידה על הפנים או מוצללת, תאורה רכה או חזקה, אור טבעי או אור מלאכותי, אור אחיד או אור צבעוני. כצלמים חשוב שנבין את ההשפעה של האור על הצילום, חשוב להתנסות ולשנות. נסו לגוון בסשן צילום פורטרטים את השימוש באור. צלמו כמה פריימים סטנדרטים ואחר כך תנסו לכבות חלק מהפנסים, להזיז אותם, לשחק עם הכיוונים של האור ועם הצללות. וכמובן תהיו מודעים לתאורה טבעית ונסו להשתמש בה כמה שניתן.

 

5. ציוד צילום

ציוד צילום זה נושא מורכב, סקסי, מרתק וכואב, בעיקר לכיס של הצלם. ללא ספק מתבקש פוסט נפרד על הנושא הזה, אבל אם לתמצת בכמה מילים אז ככה: ממש ברור שכצלמים מקצועיים אנחנו שואפים למצויינות ומצויינות זה גם שימוש בציוד הכי טוב שיש. צלם פורטרטים מקצועי צריך להשתמש בציוד יעודי איכותי. גוף מצלמה טוב ועדשה מותאמת לצילום פורטרטים עם מפתח צמצם גבוה ואופטיקה איכותית. אבל כצלם ותיק אני גם ממליץ לכם לא להשתגע. גופי מצלמה יכולים להגיע לעלויות של עשרות אלפי שקלים ועדשות טובות כנ"ל אבל יש ממש מצב שציוד קצת יותר זול עדיין יהיה מעולה מבחינתכם. המצלמות של החברות המובילות שנמכרות היום בשוק הן פשוט טובות גם אלו בדרגה "נמוכה" יותר. קניית ציוד יקר היא לא בהכרח כלכלית וגם לא בהכרח פונקציונאלית.צילום

6. קומפוזיציה

כשאנחנו חושבים על צילום פורטרטים, לרוב עולה לנו בראש קומפוזיציה סטנדרטית. צילום קלוז-אפ, עיניים בשליש עליון, אובייקט ממורכז. אבל אנחנו רוצים להיות קצת שונים, להפתיע ולגוון. גם כאן ההמלצה בעצם אומרת בואו בראש פתוח. נסו להזיז משהו בתמונה. אולי תוציאו את הדמות מהמרכז, אולי תסובבו את המצולם כך שהמבט לא יהיה ישיר למצלמה, אולי תמונה אופקית ויותר פתוחה. בעיקר נסו לגוון, תהיו יצירתיים.

 

7. שפת הגוף

שפת גוף יכולה להקרין נינוחות, ביטחון, שמחה וכנות ומצד שני גם מבוכה וביישנות. חשוב שכצלמי פורטרטים נדע להנחות את המצולמים, להוביל לתנוחות שהם לא בהכרח אינסטקטיביות. נסו להוביל, להראות למצולם שיש אופציות נוספות, שימו לב למנח הידיים, לזוית הסנטר, לכתפיים שמוטות. אבל תהיו גם עירניים לפידבק של המצולם. מתי הוא מתחיל להרגיש לא נוח עם תנוחה מסויימת, מתי הוא מתחיל לאבד קשב וסבלנות. אל תאלצו את הסיטואציה למי שזה לא מתאים לו.

 

8. אותנטיות

גם בסשן הכי מבויים יש קסם באותנטיות, במה שמעבר לפילטרים ומעבר לפוזות. חיוך רגעי, סידור של השיער, עיניים עצומות, הגנבת מבט לצד אחר. תהיו עירניים לרגעים הקטנים האלו ונסו לתעד גם אותם. הרבה פעמים הקסם האמיתי מתרחש בתמונות האלו.

 

9. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

הפרטים הקטנים האלו שאנחנו מגלים אותם בדיעבד ומתבאסים שלא ראינו על הסט. צווארון עקום, תכשיט שלא יושב טוב, חולצה מקומטת, לכלוך קטן על המצולם וכו'. שימו לב לאלמנטים מפריעים ברקע, כל דבר שיכול לפגום בתמונה. תהיו עירניים ואל תעבדו על אוטמט. השקעה בפרטים הקטנים תחסוך לכם הרבה זמן ודאבון לב אחר כך.

 

10. עריכה ועיבוד של התמונות

כן כן העבודה לא נגמרת בסטודיו לצילום, עריכה ועיבוד של התמונות לעתים לוקחת יותר זמן מהצילום עצמו אבל מאוד מאוד חשובה לאיכות התוצאה הסופית. דבר ראשון אם אתם מסוג הצלמים ( כמוני) שמצלמים המון תמונות רק כדי לתפוס את הניואנס הנכון, אז חשוב מאוד לסנן את כל הכפילויות ולהשאיר מכל זוית תמונה אחת, מקסימום שתיים, הכי טובות לטעמכם. אחרי שסיננתם מתחיל שלב עיבוד התמונה. זה למעשה הליטוש האחרון של התמונות והפיצ' הסופי שלכם. עד כמה ללטש, זה כבר עניין של סגנון, תעשו מה שטוב לכם. אני אישית מאמין בצילום טבעי ואותנטי ומעדיף לא ללטש פורטרט למראה פלסטיקי ולא מותאם למציאות.

 

11. ראש פתוח כבר אמרנו?

אל תפסיקו ללמוד, אל תפסיקו לחדש, שחררו את האגו. צילום פורטרטים וצילום סטילס זה עולם אינסופי, מגוון, דינמי ומרגש. תמיד שווה לראות עבודות של צלמים אחרים, ללמוד על טכניקות תאורה שונות, להתעדכן בציוד ובטכנולוגיית עיבוד התמונה. זכרו שכל מצולם הוא ייחודי, עשו התאמה בין מה שאתם יודעים לבין מה שמתאים לאינדווידואל ולהקשר הצילומי.

 

לסיכום:

אז מה באמת נדרש בשביל סשן צילומי תדמית טוב? אני שמח לעדכן שאחרי 20 שנה בתוך המקצוע עדיין אין לי תשובה מדוייקת. צילומי תדמית הוא תחום מעניין ומאתגר, בסופו של דבר מדובר בדינמיקה בין אנשים, אף אחד לא זהה לשני ובכל פעם זה עובד קצת אחרת. ולמרות הניסיון ולמרות שאנחנו מכירים כבר את כל השטיקים והטריקים חשוב להעז לשנות ולחדש, לתקשר ולהיות קשוב ולא לפחד להיות יצירתי ושונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עיצוב ובניית אתרים

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום העיצוב ובניית האתרים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב ובניית אתרים במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה: