קבלו הצעת מחיר

050-5129527 ✆

gWebSite

עיצוב אתרים מקצועיים – שילוב בין מעצב אתרים למתכנת WEB

מכיוון שמדובר בשני חצאים של אותו שלם (לפחות בתחילת הדרך) – אופן עיצוב אתר ואופן העיצוב מזינים אחד את השני. ישנם יחסי גומלין הדוקים בין הבונה לבין המעצב במהלך עיצוב אתר מקצועי והעלאת אתר לאוויר. שניהם צריכים לעבוד לפי אותו אפיון בדיוק, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה על ידי הלקוח – ולכן לא ניתנת לאף אחד מהמבצעים יד חופשית לחלוטין.
הסוד טמון בשיתוף הפעולה המוצלח. המעצב לא יכול לעצב כל העולה בדעתו  ולבנות עיצוב שלא יכיל בצורה ראויה את התכנים. בונה האתר נדרש להזין ולהתאים תכנים כך שיתאימו לסכימה של האתר כולו ולא "ישברו" את העיצוב שבסופו של דבר הכל יתחבר ביחד. באתר הבנוי בצורה לא נכונה ניתן לראות לעתים כל מיני מצבים כגון:
  • תפריט המתוכנן עבור מספר מסוים של קטגוריות ומכיל בפועל יותר קטגוריות
  • תפריט נופל שהוא ארוך מדי
  • שמות עמודים ה"מותחים" את העמוד
  • תוכן רחב מדי המרחיב את האתר כולו וכדומה
כבר בשלב הראשוני ימנע בהכרח מצב כזה, שכן, כל אחד מהצדדים מבין את השיקולים והרצונות של הצד השני ופועל למען אותה מטרה – שהיא העלאת אתר עסקי מוצלח לאוויר.
מעצב אתרים

מעצב אתרים מקצועיים – בניה נכונה = אתר מהיר, איכותי וידידותי למנוע החיפוש גוגל!

מבחינת תקניות וצורת עבודה מקובלת ונכונה ברשת על התוכן להיות מופרד מהעיצוב. זהו דגש מאוד חשוב בעת התאמת אתר לדפדפנים, וידוא תאימות למשתמשים עם מוגבלויות, הדגשת אופציות באתר ועוד. מכיוון שביצוע מושלם של הפרדה כזאת דורש מחשבה עם המון השקעה ומשאבים רבים, המסה המוחלטת של אתרי האינטרנט נמצאת על סקלה ארוכת טווח של מצבי ביניים ברמות "נכונות" שונות.
הביטוי הבולט ביותר לגישה זו היא יישום שתי שפות מכונה שונות לשני הצרכים הללו – HTML  שנועדה לתוכן בלבד CSS המתמקדת בעיצוב. HTML אמור לתת מענה לתוכן בלבד, ללא הגדרות עיצוב כלשהן , בעוד CSS כוללת הוראות לדפדפן לגבי עיצוב אותו תוכן כמה שההפרדה ניכרת יותר הקוד קריא יותר נקי ומסוגנן יותר, בנוסף לכך שתאימותו לדפדפנים עולה ויכולת הנגישות לאתר גם כן עולה.
בזמן תהליך עיצוב אתר מעצב שעובד בשיתוף פעולה מלא עם בונה האתר יכול לחסוך זמן רב לפרויקט כולו על ידי עיצוב תכנים ועיצוב נכונים מראש. במידה והתוכן ייכתב מראש תוך התאמה לדרישות השונות, לא יהיה  צורך להמירו ולתקנו אחרי זה. בנוסף, ככל שכמות הגדרות העיצוב בתוכן עצמו יורדת, הרבה יותר קל לשלוט בתכנים כמקשה אחת ולבצע בהם שינויים גורפים ללא צורך בתיקון פרטני.
אמנם בניה נכונה דורשת השקעת המון זמן בתהליך עיצוב האתר, אך היא משתלמת בטווח הרחוק מכיוון שפעולת תחזוקת האתר נהיית פשוטה יותר ומובנת יותר ועונה על צורכיהם של כולם..

מעצב אתרים מקצועי

מעצב אתרים מקצועי מעצם תפקידו, יכיר מושגים רבים בתחום הנוגעים לצורת עבודה תקינה.
דוגמה בולטת ביותר לכך באה לידי ביטוי בכותרות של תכנים. לדוגמה, בכתיבה תקינה של תוכן לאינטרנט מקובל "לעטוף" את המלל בכותרות ראשיות וכותרות משנה בתגיות "H" ממוספרות בסדר עולה, לפי דרגת חשיבות יורדת. כך, תגית H1 תעטוף את הכותרת החשובה ביותר בעמוד, תגית 2 תיועד לכותרות משנה וכן הלאה.
מעצב האתר יכול לקבוע הגדרה כוללת לגודל גופן, צבע, מרווחים ועיצוב לכל הכותרות באתר מסוג זה.
גם אם בונה האתר יתכן שיכול להיות אינו מודע לכך, עליו לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המעצב על מנת להגיע לתוצאה מניחה את הדעת. בונה אתר שאינו מודע לדגש זה עלול לבצע טעות תמימה המוכרת מעולם מעבדי התמלילים, לסמן את הכותרת, להדגיש אותה ולתת לה קו תחתון. באופן זה, העיצוב המיוחד אותו הגדיר המעצב לכותרות פשוט לא יבוא לידי ביטוי – מכיוון שבמקום שימוש בתג הייעודי, מדובר בטקסט רגיל עם הגדרות עיצוב שחלות עליו בלבד. דגשים אלו חשובים במיוחד בעת התהליך של קידום האתר, שכן השפעתם עלולה להיות מכרעת.
זוהי רק דוגמה יחידה, אך היא תקפה לאלמנטים רבים נוספים בעמוד: תמונות, רשימות, טבלאות וכל פריט קוד אחר. לכן, חשוב שיתוף פעולה הדוק בין בונה למעצב אשר יביא את האתר לתוצאות טובות יותר מעבודה בפרקי זמן שונים, ותחסוך את הזמן הדרוש למעצב למעבר על התכנים וביצוע התאמות ידניות.
מעצב אתרים

עיצוב אתרים מקצועיים כאסטרטגיה שיווקית

חשוב לשים לב להכשרה המקצועית של העוסקים בתחום. מעצב האתר מעצם הכשרתו, יכיר לרוב מושגים מתחומים נוספים, כגון קידום אתרים ופרסום באינטרנט. דגשים אלו יבואו לידי ביטוי בעבודתו המקצועית, שכן הוא ידע להשתמש וליישם לקחים נרכשים. במקרה ההפוך, ייתכן ובונה האתר מגיע מתחום מוגדר של שיווק ולכן מומחיותו תבוא לידי ביטוי בתכנים שהוא מזין ומתאים.
עבודה משותפת על האתר ומעורבות הדדית תביא לשולחן את סך הכישורים המקצועיים של העובדים, ולכן תתבצע ביקורת הדדית על תהליכי הבניה של האתר.הדבר ניכר במידה רבה יותר כשבונה האתר מגיע מתחום מקצועי יותר  ואז הוא יכול להנחות את המעצב להגיע לכיוונים שהוא לא היה מגיע בזכות עצמו, ולהפך. לכן, ניתן לרתום את הכישורים המשותפים לטובת הבאת אתר האינטרנט שלכם למצב בו הוא שיווקי יותר ומוכר בצורה היעילה ביותר.

עיצוב אתר מקצועי מכוון למכירה

בעקבות הפסקה הקודמת, ראוי להגיד שמרבית האתרים ברשת מטרתם למכור. בין אם הם מספקים שירות לגולש, מידע שימושי ותוכן מוצרים או תצוגת תדמית/תכלית – האתר חייב קודם כל לממן את עצמו וסביר להניח שמעורב ברקע אינטרס כלכלי כלשהו של בעל האתר.מתוך הבנה זו, ניתן לצאת למסקנה כללית שהאתר צריך להיות מכירתי, שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים בזמן תהליך עיצוב האתר יביא למיצוי הפוטנציאל של אתר, הרבה יותר מהיכולת של כל אחד מהמשתתפים בפרויקט ליצור בצורה עצמאית. בונה האתר יכין תכנים המכוונים את הגולש למטרת קניה; המעצב יכניס אלמנטים גרפיים המכוונים לקניה (באנרים, כפתורים בולטים וכולי); המפרסם יבחן את תהליך המכירה, והמקדם יוודא שכל זה נבנה בצורה העונה על כל דרישות מנועי החיפוש. לכן, שיתוף פעולה בהגעה לתוצאה סופית של אתר מכירתי מצליח תלויה במיוחד בגורמים המקצועיים.
לסיכום, ניתן להכליל ולומר שאתר טוב כזה שעונה על דרישות בעליו ועולה על ציפיותיו הנו פרי עמלם של גורמים רבים ומקצועיים העובדים במקביל, תוך שיתוף הדדי בכל התהליכים השונים הכרוכים בבניית אתר מכירתי ומקצועי. שניים מהם – בונה האתר ומעצב האתר – הם המשפיעים ביותר על האתר בזמן תהליך בנייתו, לכן העבודה המשותפת שלהם היא הקריטית ביותר בשלביו ההתחלתיים של האתר. יישום המלצות אלו יביא לכך של אתרכם יהיה את ה"משהו הנוסף" שאין למתחרה ויקרב אתכם יותר להצלחה כלכלית ושגשוג בזכות הפלטפורמה האינטרנטית.

מי הם מעצבי האתרים?

מעצבי אתרי אינטרנט בדרך כלל הם גם אלו שבונים גם את האתר אך אל תיקחו זאת כעובדה! יש מספר חברות לעיצוב אתרים שאינן מספקות צד שרת וזה אומר שאין לכם אתר אונליין, עיצבו לכם אתר אבל הוא רק קובץ עיצוב ללא מערכת ניהול תוכן, ללא תכנות וחיבור למסד נתונים זהו רק עיצוב אז שימו לב לפני שהנכם פונים למעצבי אתרים שלא מספקים שירות כולל, חשוב לקבל מוצר משלים גם בתחום האינטרנט.

איך בוחרים מעצב אתרים

איך בוחרים מעצב אתרים הרי שיש מאות מעצבי אתרים וחברות שמספקות שירות כולל אך המון מידע עלול לבלבל את בעל העסק, בייחוד שזהו תחום מאוד מורכב ויש המון לקחת בחשבון.

מספר שאלות שתוכלו לשאול את המעצב:

האם האתר תואם לניידים ומערכות הפעלה Android, iOS ?

תאימות לסלולרי מאוד חשובה חוויית המשתמש קשורה במובייל אם לא ניתן לגלוש מנייד כנראה שתאבדו כמה גולשים בדרך עד כ-28% גולשים יהיו עד סוף 2017 ולכן רצוי לוודא שהאתר רספונסיבי. כלומר תאימות מלאה לניידים כגון: iPhone 7, Galaxy וכדומה

האם העיצוב הוא נתון לשינוי במהלך הביצוע?

ברור לכם? בדרך כלל לא. לרוב היזמים או בעלי עסקים זה נראה שבמהלך העיצוב או לאחר הגשת הסקיצה של עיצוב האתר יהיה ניתן לשנות, תתפלאו שלא תמיד. המעצב שלח למתכנת את העיצוב בPSD (עיצוב אתרים ב-PhotoShop) המתכנת הטמיע בקוד Html5 עיצב את האלמנטים כבר ב- CSS3 ומה שנשאר זה אישור על ביצוע הפרויקט, כאן מתעוררות בעיות ישנם חברות לעיצוב אתרים שלא מוכנות לשנות את הפיתוח במהלך מתקדם של התהליך לעיצוב ובניית אתר אינטרנט.

כמה זמן יקח לעצב את האתר?

זמן…פקטור חשוב לא? מי מעצב לכם את האתר? אם מדובר בעבודה של פרילנסר עלול המיזם שלכם להמתין עד כ3 חודשים, לכן זמן הפיתוח צריך להיות צמוד לחוזה או הצעת מחיר פורמלית בדואר אלקטרוני רצוי עם חתימה או אימייל חוזר עם אישור ההסכם בין המעצב לבעל המיזם.

האם העיצוב עלול להשפיע על הקידום האורגני שיש לאתר הישן?

כן וודאי! האם זה יפעל לטובתכם או לא זה תלוי איך בנוי האתר איזה קוד מקור יש לכל המערכת CMS שעומדת מאחורי הפיתוח, גוגל לא משאירה ספק ענקית הפרסום מעוניינת רק בתוצאות איכותיות לחיפוש תוכן, התוכן (תכנים) שיש באתרים הם פרט קונקרטי למנוע החיפוש של Google, מהירות טעינת עמוד אינטרנט, התאמה למובייל ו-UX הם רק חלק קטן מדרישות שיש ליישם. כדי להבין מה טוב או לא רצוי להיעזר ביועץ לקידום אתרים אורגני המתמחה באופטימיזציה למנועי חיפוש.

בהצלחה!

 

הגיבו למאמר

לא יעשה שימוש בכתובת הדואר אלקטרוני שדות חובה מסומנים ב-* *